Přihlášení
Login

Heslo


Poslední komentáře

Katechetická inspirace pro 2. neděli v postu

Publikováno: čtvrtek, 1. březen 2012 @ 10:26:37

První čtení: Gn 17:1-7;15-16 Mezizpěv: Ž 22:23-31 Druhé čtení: Ř 4:13-25 Evangelium: Mk 8:31-38

A začal je učit, že Syn člověka musí mnoho trpět, být zavržen od starších, velekněží a zákoníků, být zabit a po třech dnech vstát.
A mluvil o tom otevřeně. Petr si ho vzal stranou a začal ho kárat.
On se však obrátil, podíval se na učedníky a pokáral Petra: "Jdi mi z cesty, satane!; tvé smýšlení není z Boha, ale z člověka!"
Zavolal k sobě zástup s učedníky a řekl jim: "Kdo chce jít se mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne.
Neboť kdo by chtěl zachránit svůj život, ten o něj přijde; kdo však přijde o život pro mne a pro evangelium, zachrání jej.
Co prospěje člověku, získá-li celý svět, ale ztratí svůj život?
Zač by mohl člověk získat zpět svůj život?
Kdo se stydí za mne a za má slova v tomto zpronevěřilém a hříšném pokolení, za toho se bude stydět i Syn člověka, až přijde v slávě svého Otce se svatými anděly."




Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni.
Zde uvedené komentáře jsou názory čtenářů, kterým tento web poskytl prostor k vyjádření vlastního pohledu na problematiku. Za obsah těchto příspěvků nenesou provozovatelé serveru žádnou zodpovědnost. Redakce si přesto vyhrazuje právo odstranit příspěvky, které shledá v rozporu s diskusními pravidly, zejména příspěvky vulgární, offtopic bláboly, spam, nevěcné osobní útoky a příspěvky v rozporu se zákony země provozovatele serveru. Rovněž nemůžeme zaručit pravost identity diskutujících.

 když chceš vést, znáš cíl a cestu?
1. 3. 2012 @ 11:33 marta (redaktor)

Zeptejte se dětí, kdo chce být první (kdo by chtěl být vždycky první, kdo by chtěl vždycky vyhrávat). Mezi mladším školním věkem se určitě zvedne les rukou "já, já, já".

Vyberte třeba toho, kdo o to nejvíce usiluje a tomu hned bez vysvětlování zavažte oči. Teprve až je bude mít zavázané, dejte mu úkol - aby všechny ostatní děti shromáždil a dovedl např. k předposlední levé lavici (nebo tak něco - složitost úkolu podle schopností dítěte - čím starší, tím složitější zadání), možná nebude pro výklad úplně na škodu, když bude úkol příliš těžký. (Ostatní děti nesmí "vůdci" radit, ale musí se nechat vést.)

Na základě této zkušenosti veďte rozhovor. Je těžké vést ostatní, když nevidím? Je to vůbec možné? Jak se cítí ostatní - chtělo se vám následovat slepého? Apod.

Petr také chtěl být pořád první, dokonce chtěl ukazovat Ježíši cestu, kudy má jít. Ale přitom byl jako slepý, vůbec neviděl, jaký je cíl. Vůbec neviděl, kam a proč Ježíš chce jít. Ježíš mu ukázal, že je zaslepený, a vyzval ho k tomu, aby následoval jeho - a nechtěl být vždycky první, když nezná cíl a cestu, kterou se k němu jde.


 Abram - Saraj - Abraham - Sára (od Jiřího B.)
2. 3. 2012 @ 19:18 marta (redaktor)

Text: Gn 17:1-7;15-16 Skupina: děti 3-8 let

Hlavní motiv: Přejmenování, v příběhu znamená prorocké slovo, slovo naděje. V Bibli je nové jméno spojeno s obnovenou existencí člověka, v SZ zejména s požehnáním (zde „Já budu s tebou“), v NZ je zavolání jménem spojeno s povoláním, s novým stvořením. V praxi církve se křtem (je možno připomenout dětem v úvodu/ závěru setkání).

Téma - message: Bůh člověku slibuje dobrou budoucnost, a jeho slibu můžeme důvěřovat. // Bůh nás volá jménem a mění náš život k dobrému / ke svému obrazu / tak, aby se mu líbil.

Příprava materiálu: 2 čtvrtky (A3 pokud je skupina dětí početná), barevné papíry, nůžky, lepidla. Na 1 čtvrtku namalujeme z obou stran postavu Sáraj v obyčejném oděvu, na druhou čtvrtku postavu Abrama u stanu v prázdné krajině, opět z obou stran. (Lze to řešit také tak, že namalovaný obrázek ofotíme a přilepíme oboustranně).

Vyprávění: (používáme obrázky)

Motivace 1: Víte, co se dnes děje? Dnes je slavný den. Cože, tak vy nevíte? Abram má narozeniny. 99 let. Sáraj mu připravila slavnostní večeři. Ale co to? Abram se moc neusmívá, nemá radost. Něco se stalo?

Motivace 2: Křest, nové jméno. Vzpomínáte si / viděli jste fotky? Co znamená, když je někdo pokřtěný?

Vyprávíme Abramův příběh jakoby z dálky, z velké perspektivy. Např:

A) Kdysi dávno bydlel Abram a Sáraj v domě svých rodičů. Bylo jim tam dobře, nic jim nechybělo. Ale jednoho dne ho zavolal hlas, který Abram dosud neznal, Boží hlas. Bůh zavolal Abrama na cestu. Slíbil mu, že se mu narodí mnoho dětí. Ale to se stalo kdysi. Dnes má Abram 99 let – a pořád nic (anebo: jednoho syna už má, Izmaele, ale ten pravý to asi nebude). To jsou teda narozeniny, raději by je neslavil.

B) Vyprávíme příběh o zjevení z Gn 17. Vysvětlíme význam jmen (u Sáry můžeme slovo Kněžna doplnit/vysvětlit slovem Královna).

C) Akce: Vyzveme děti, aby vystřihly z barevných papírů: a) nádherné šaty, šperky atd. pro KNĚŽNU Sáru b) postavičky = syny a dcery OTCE MNOHÝCH Abrahama c) nalepili je na obrázky.

D) Vyprávění: Druhý den, ráno. (obrátíme obrázky na druhou stranu, na „obyčejné“ postavy) Abram se dere ze stanu. To byla včera krásná oslav narozenin… Dnes zase do práce. „Dobré ráno, Abrahame“, říká Sára. „Dobré ráno… Sáro“. Abrahame, otče mnoha dětí. Sáro, kněžno. Zatím žádné děti nemají – ale Bůh jim slíbil, že se to stane. Že změní jejich život. A Sára i Abraham mu uvěřili. (obrátíme obrázky na „kněžnu“ a „otce“). Později se jim narodil syn Izák. A pak Izákovi Jákob, Jákobovi 12 synů… a jako praprapra…vnuk Abrahama se narodil Ježíš, ve kterého uvěřilo spousta. Abraham se opravdu stal otcem mnoha lidí.


25. říjen 2020
20. neděle po Trojici
Dominica XXI. post Pentecosten
Aktuálně
5. 1. 2019 @ 12:41
9. 11. 2018 @ 16:59
3. 4. 2018 @ 8:46
21. 9. 2017 @ 17:26
21. 4. 2015 @ 15:30
30. 3. 2015 @ 9:25
28. 3. 2014 @ 10:07
31. 1. 2014 @ 10:22
10. 1. 2014 @ 15:18
16. 12. 2013 @ 15:49

<< 2020 >>
<< Říjen >>
Po Út St Čt So Ne
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
Nadcházející události