Přihlášení
Login

Heslo


Poslední komentáře

Katechetická inspirace pro 3. neděli po Trojici

Publikováno: pátek, 22. červen 2012 @ 09:10:19

První čtení: Jb 38:1-11 nebo 1S 17:(1a;4-11;19-23),32-49 Mezizpěv: Ž 107:1-3;23-32 nebo Ž 9:9-20 Druhé čtení: 2K 6:1-13 Evangelium: Mk 4:35-41

Téhož dne večer jim řekl: "Přeplavme se na druhou stranu!" I opustili zástup a odvezli ho lodí, na které byl. A jiné lodi ho doprovázely. Tu se strhla velká bouře s vichřicí a vlny se valily na loď, že už byla skoro plná. On však na zádi lodi na podušce spal. I probudí ho a řeknou mu: "Mistře, tobě je jedno, že zahyneme?" Tu vstal, pohrozil větru a řekl moři: "Zmlkni a utiš se!" I ustal vítr a bylo veliké ticho. A řekl jim: "Proč jste tak ustrašení? Což nemáte víru?" Zděsili se velikou bázní a říkali jeden druhému: "Kdo to jen je, že ho poslouchá i vítr i moře?"




Pro přidávání komentářů musíte být přihlášeni.
Zde uvedené komentáře jsou názory čtenářů, kterým tento web poskytl prostor k vyjádření vlastního pohledu na problematiku. Za obsah těchto příspěvků nenesou provozovatelé serveru žádnou zodpovědnost. Redakce si přesto vyhrazuje právo odstranit příspěvky, které shledá v rozporu s diskusními pravidly, zejména příspěvky vulgární, offtopic bláboly, spam, nevěcné osobní útoky a příspěvky v rozporu se zákony země provozovatele serveru. Rovněž nemůžeme zaručit pravost identity diskutujících.

 Bouře na moři - scénické čtení - od Danielky
22. 6. 2012 @ 9:13 Marta (redaktor)

Zavolejte si děti k sobě. Vypravujte dětem příběh o utišení bouře. Když se dostanete k nástupu na loď, nechte děti zavřít oči a řekněte jim, ať si představí, že jsou na lodi. Je bouře a všechno se houpe a šplouchá voda.

Ostatní v kostele nechte dělat zvuky bouře – šumění, syčení, šplouchání, rány hromů. Poproste někoho, aby vám mluvil za prosící učedníky (nebo za ně mluvte vy), jde o to, aby zazněl rozhovor mezi učedníky a Ježíšem. Větou „Zmlkni a utiš se“ bouře skončí. Dovyprávějte příběh.

Ptejte se dětí, jak si myslí, že učedníkům asi bylo. Proč se tak báli. Zeptejte se, proč si myslí, že se Ježíš nebál. Můžete se jich zeptat, kdy se oni nejvíc báli ve svém životě. Co v takovou chvíli mohou dělat?


 RE: Bouře na moři - scénické čtení
22. 6. 2012 @ 10:07 Marta (redaktor)

Varianta:

Máte velkou modrou (zelenou, případně i bílou) látku? Ubrus, prostěradlo...? Bude vám symbolizovat moře.

Poproste děti, aby si stouply před stůl Páně okolo látky tak, aby ji všichni mohly držet (můžete napřed u látky sedět). Vyzkoušejte, jak vypadá hladina, o které se říká, že je "jako zrcadlo" (látkou nikdo nehýbá). Dále zkoušejte, jak to vypadá, když fouká větřík, potom svižný vítr, který napíná plachty (ale nechtějte dělat ještě bouři, dětem v tom zabraňte). O větru můžete mluvit v přítomném čase, můžete přidat popis situace: "...lehounce fouká, slunce svítí, z dálky jsou slyšet hlasy rybářů...". Skončete zas u tiché hladiny: "Vítr ustal, je ticho, nikde ani vlnka." - Aby děti věděly, jak to vypadá, když se hladina zas ztiší.

Vyprávějte příběh, začněte popisem situace, jak je v Mk 4,1 - Ježíš začal učit na lodi, aby ho zástup slyšel a viděl. (Do vyprávění teď zařaďte popis počasí, děti předvádějí, napřed klid, pak větřík. Vždy mluvte a pak děti vyzvěte k předvádění - nepřekřikujte je.) Pokračujte - Ježíš mluvil celý den, je unavený, chce si odpočinout. Odplujeme. (Počasí: vítr fouká svižně, hned nám napnul plachty, moře dělá pěkné vlnky, to se popluje...)

Popisujte plavbu a bouři, která sílí (vždy chvíli mluvte a pak vyzvěte děti, aby to pohybem látky ztvárnili). Bouře sílí, vlny jsou obrovské, valí se na loď, uplně nás hrozí zavalit - ať se děti schovají pod látku (kdo nechce, nemusí, aby se nebál - zvl. u malinkých dětí na to pozor).

Kdo nám pomůže? Ježíš? Co budeme volat na Ježíše? Pomoc, Ježíši, zahyneme tady!! (Nechte děti volat, třeba postupně: "a co bys volala na Ježíše ty, Terezko, kdybys byla v nebezpečí, a co ty, Pavlíku?). Moře (látka) stále bouří.

(Promluvte mocným a zřetelným hlasem, přečtěte Mk 4:39) Tu Ježíš vstal, pohrozil větru a řekl moři: "Zmlkni a utiš se!" I ustal vítr a bylo veliké ticho.

(Látku nechte klesnout na podlahu, už se zas všichni vidíte, nejste někde zavalení - nechte chvíli ticho, "veliké ticho", dívejte se po sobě, po chvíli můžete vyjádřit úlevu "uf, to byla ale bouře", můžete projevit s dětmi radost se zachránění.)

Dočtěte Mk 4:40 - 5:1 A řekl jim (Ježíš): "Proč jste tak ustrašení? Což nemáte víru?" Zděsili se velikou bázní a říkali jeden druhému: "Kdo to jen je, že ho poslouchá i vítr i moře?"

(Můžete s dětmi ještě mluvit o tom, jaký Ježíš je, kdo je - nechte je mluvit - můžete jejich nápady zapsat třeba na obrázek lodi s Ježíšem. - Je silný, mocný, přemůže všechno zlé, pomůže v každé situaci, je s námi, je Boží syn (to symbolizuje příběh dost zřetelně - má moc i nad stvořením, je Bohu blíž, než kdokoliv z lidí.)


 David a Goliáš (od Danielky)
22. 6. 2012 @ 9:31 Marta (redaktor)

Vyprávějte příběh o Davidu a Goliášovi. Začněte tím, že království má problém, velkého Goliáše v nepřítelově armádě. Oblečte sebe (nebo někoho jiného dospělého) do brnění (máte-li doma, jinak postačí tyč jako meč, tác jako štít apod.).

Kdo se mu postaví? Kdo ze sboru by byl nejlepší, největší, nejsilnější – můžete i někoho vybrat, z dospělých. Jenže všichni velcí bojovníci se Goliáše bojí.

Jediný, kdo se nebál, byl malý David. Nebál se proto, protože věděl, že mu Hospodin pomůže. Vyberte to nejmenší (nebo některé z nejmenších) z dětí. Brnění nedostane, protože na něj stejně není zvyklé, dostane akorát prak. Zahrajte, jak David Goliáše prakem porazí (i když je velký a má meč a brnění). David vyhrává, protože má Hospodina v zádech.


25. říjen 2020
20. neděle po Trojici
Dominica XXI. post Pentecosten
Aktuálně
5. 1. 2019 @ 12:41
9. 11. 2018 @ 16:59
3. 4. 2018 @ 8:46
21. 9. 2017 @ 17:26
21. 4. 2015 @ 15:30
30. 3. 2015 @ 9:25
28. 3. 2014 @ 10:07
31. 1. 2014 @ 10:22
10. 1. 2014 @ 15:18
16. 12. 2013 @ 15:49

<< 2020 >>
<< Říjen >>
Po Út St Čt So Ne
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
Nadcházející události